(Gr & En)

Συνέντευξη: Amarildo Topalis

Ο Βέλγος εικαστικός-ζωγράφος NOIR Artist κατά κόσμων Lucien Gilson έχει επιλέξει ένα και μοναδικό χρώμα για να στολίσει τοίχους, καμβάδες και ότι επιφάνεια μπορεί να ζωγραφιστεί, το μαύρο. Με επιρροές από τον αγαπημένο του καλλιτέχνη James Rosenquist αλλά όχι μόνο, αφού ότι βλέπει ερεθίζει την φαντασία του, μας ταξιδεύει με τις δημιουργίες του και με την πρώτη του συνέντευξή σε Έλληνες αναγνώστες.

Την ημέρα που έφυγε από την ζωή ο David Bowie το έργο του έγινε κυριολεκτικά χώρος προσκυνήματος για τους φανς του θρύλου, διαβάστε το γιατί.

NOIR site 4

Γιατί χρησιμοποιείς μόνο μαύρο χρώμα;

Ανακάλυψα τον κόσμο της τέχνης σχεδιάζοντας με ένα απλό μαύρο μολύβι από γραφίτη και έκτοτε δεν έλκομαι από κανένα άλλα χρώμα …

Το μαύρο μπορεί να είναι τόσο βαθύ και τόσο ισχυρό, αυτό είναι που μου αρέσει.

Προτιμάς περισσότερο το χαρτί ή τους τοίχους;

Πρόκειται για δύο πολύ διαφορετικές προσεγγίσεις. Όταν δουλεύω σε χαρτί, προορίζεται συνήθως στο να χρησιμοποιηθεί σε μια προσεχή έκθεση τέχνης. Οι τοιχογραφίες αποτελούν μάλλον συνεργασία με τα πρόσωπα που τις παραγγέλνουν. Πρέπει να προσαρμόσω το στυλ της τέχνης μου στο αίτημα του πελάτη. Αλλά αγαπώ και τις δύο πλευρές της δουλειάς μου, δεν θα μπορούσα να κάνω ένα χωρίς το άλλο!

Ο υπερρεαλισμός τι παραπάνω προσφέρει στον θεατή, τι τονίζει περισσότερο σε σχέση με τον ρεαλισμό;

Βλέπω το έργο μου ως ένα μίγμα μεταξύ ρεαλισμού και απλού υπερρεαλισμού. Ο υπερρεαλισμός με προσέλκυε πάντα, επειδή δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο για τη φαντασία. Στη χώρα μου (το Βέλγιο), έχουμε πολλούς ζωγράφους, τραγουδιστές, κωμικούς που είναι γνωστοί για το σουρεαλιστικό έργο τους, και νομίζω ότι έχουν επηρεαστεί επίσης και από αυτούς.

Διάβασα ότι η ζωγραφική σου είναι εμπνευσμένη από την τέχνη των τατουάζ, το μπαρόκ και την pop art, προσωπικά διακρίνω μια πινελιά-αναφορά από comic και από ιαπωνικά manga, αλήθεια ποιες είναι οι επιρροές σου;

Στην πραγματικότητα τα πάντα με εμπνέουν. Εμπνέομαι από την μουσική, τις ταινίες, από περιοδικά μόδας, αλλά και απ’ τις διαφημίσεις στο δρόμο. Η φαντασία μου κάνει στην πραγματικότητα την υπόλοιπη δουλειά.

Αλλά αν πρέπει να πω έναν καλλιτέχνη ο οποίος επηρέασε πραγματικά τον τρόπο που δουλεύω, θα ήθελα να πω τον “James Rosenquist”. Τον θαυμάζω γιατί μπορεί να πάρει δύο μη ενδιαφέρουσες εικόνες σε ένα περιοδικό, και να δημιουργήσει ένα όμορφο πολύπλοκο και ισχυρό έργο τέχνης.

Η Sony Music Belgium σου ανέθεσε να κάνεις μια τοιχογραφία του David Bowie για το νέο άλμπουμ του, ποια η εμπειρία σου και ποια τα συναισθήματα να ζωγραφίσεις το πορτρέτο ενός θρύλου της παγκόσμιας μουσικής σκηνής;

Για μένα ήταν τιμή μου να κάνει ένα γιγαντιαίο πορτρέτο για ένα γιγαντιαίο καλλιτέχνη όπως ο David Bowie. Επιπλέον, το ύφος του νέου του άλμπουμ ταιριάζει πολύ με τη δουλειά μου. Ήταν απλό για μένα να βρω τη σωστή έμπνευση. Το έργο αυτό ολοκληρώθηκε σε λιγότερο από 24 ώρες πριν από το θάνατό του. Μετά από αυτό, η τοιχογραφία πήρε ένα καινούργιο νόημα. Πολλά άτομα που περνούσαν από κει ήθελαν να μοιραστούν τα συναισθήματά τους για το θάνατό του. Έτσι, μερικοί από αυτούς άρχισαν να βάζουν τριαντάφυλλα και να γράφουν μερικές λέξεις δίπλα στο έργο μου. Και έτσι η τοιχογραφία έχει γίνει ένα μνημείο.

Ζωγραφίζεις μόνο κατά παραγγελία για κάποιο πιθανό πελάτη ή έχεις πάθος και με τους άδειους τοίχους των πόλεων;

Οι περισσότερες τοιχογραφίες μου είναι παραγγελίες από πελάτες (ιδιώτες ή εταιρείες). Όσο περνάει ο καιρός, οι άνθρωποι εμπιστεύονται περισσότερο τη δουλειά μου και μου δίνουν περισσότερη ελευθερία στις δημιουργίες μου. Ελπίζω ότι σύντομα θα λάβω παραγγελίες για μεγάλες εξωτερικές τοιχογραφίες, όπου θα μπορώ να εκφραστώ ελεύθερα.

Ποιες είναι οι προσδοκίες σου για το μέλλον σου ως καλλιτέχνης;

Έχω υψηλές προσδοκίες για την καλλιτεχνική μου καριέρα. Θέλω ο κόσμος να θυμάται το όνομά μου για τη δουλειά μου. Για το 2016, δύο στόχοι μου είναι μια έκθεση της δουλειάς μου εκτός Ευρώπης και τουλάχιστον μια τοιχογραφία στις ΗΠΑ.

Website: www.noir-artist.com

Facebook Page

Μετάφραση/Translation: Φωτεινή Φώτου/Fotini Fotou

[divider]English[/divider]

NOIR Artist

Interview: Amarildo Topalis

The Belgian visual artist-painter NOIR Artist aka Lucien Gilson has chosen only a single color to decorate walls, canvas and any surface that can be painted, the black color. With influences by his favorite artist James Rosenquist and not only, as anything that he sees stimulates his imagination, he takes us on a journey with his creations through his first interview to Greek readers.

On the day David Bowie passed away, his artwork for him became literally a place of pilgrimage for fans of this legend, read why.

NOIR site 3

Why do you use only black?

I have discovered the world of art by drawing with simple black graphite pencil and I have never been attracted to any other colors after that…

Black can be so deep and so strong, and that’s what I like.

What do you prefer more, paper or murals?

These are two very different approaches. When I work on paper, it is usually intended to be use in a future art exposure. Murals are rather collaborations with the persons ordering them. I have to adapt my art style to the request of the client. But I love these two sides of my work; I couldn’t do one without the other!

What more could surrealism offer to the viewers? What does it emphasize more than realism?

I see my work as a mix between realism and simple surrealism. Surrealism always attracted me because there is no barrier to the imagination. In my country (Belgium), we have a lot of painters, singers, comedians that are known for their surrealistic work, and I think I have been influenced by them also.

I have read that your paintings are inspired by the art of tattooing, baroque and pop art, personally I detect a touch-reference from comics and Japanese manga, what are your influences really?

Actually everything influences me. I find my inspiration in music, movies, in fashion magazines and also in advertisements in the street. My imagination really does the rest of the job.

But if I have to give the name of an artist who really influenced my way of working, I will say “James Rosenquist”. I admire him because he can take two uninteresting images in a magazine, and create a beautiful complex and strong art work.

Sony Music Belgium assigned you to do a mural of David Bowie for his new album, what was your experience and emotions to paint the portrait of a legend of the world music scene?

For me it was an honor to perform a giant artistic portrait for a giant artist like David Bowie. In addition, the universe of his new album is very consistent with my work. It was simple for me to find the right inspiration. This work was completed less than 24 hours before his death. After that, the mural took a new meaning. A lot of person passing by wanted to share their feelings about his death. So some of them began to put roses and write some words next to my work. And so the wall has become a memorial.

Do you paint only upon request for a potential client or you do you also have passion with the blank walls of the cities?

Most of my murals are orders from customers (private or brands). As time passes, people are more confident in my work and they give me more freedom in my creations. I hope that soon I will receive orders for large outdoor murals where I will be able to express myself freely.

What are your expectations for your future as an artist?

I have high expectations for my artistic career. I want my name to be remembered for my work. In 2016, my two goals are an exhibition of my work outside Europe and at least a mural in the USA.

[divider]March Issue[/divider]